ŚWIADCZENIE „DOBRY START” (300+)
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „DOBRY START” można składać:
- od 1 lipca drogą elektroniczną przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez, PUE ZUS i bankowość elektroniczną,
- od 1 sierpnia droga tradycyjną (papierową) w siedzibie tut. Ośrodka.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Po tym terminie złożone wnioski pozostaną nierozpatrzone.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach maksymalny czas na rozpatrzenie wniosku to 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania wyprawki szkolnej zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.