Realizacja zadania 2 „Działania przygotowujące pracowników do wdrożenia zmian organizacyjnych”.
W ramach realizowanego projektu zaplanowano dwa 3 szkolenia wewnętrzne dla pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu
nr POWR.02.05.00-00-0297/18-00 z dnia 19.11.2019 roku pn.: „Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim na rzecz włączenia społecznego!”
Pierwsze szkolenia wewnętrzne odbyły się w dniach 17.12.2020 oraz 18.12.2020 roku. Tematem szkoleń był: „Nowe rozwiązania organizacyjno-prawne w Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim”. Powyższe szkolenie wewnętrzne skierowane było do wszystkich pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej.
Drugie szkolenia wewnętrzne odbyły się w dniach 21.12.2020 i 22.12.2020 roku. Tematem szkolenia było: „Potrzeby i bariery, szanse i zagrożenia, odnalezienie się w procesie zmiany systemu pracy. Zasady współpracy. Szkolenia skierowane były do pracowników socjalnych, opiekunek środowiskowych i asystentów rodziny.
Trzecie szkolenia wewnętrzne zaplanowane były na 28.12.2020 i 29.12.2020 rok. „Szkolenie podsumowujące proces zmiany. Nowe standardy obsługi klienta, skuteczna komunikacja interpersonalna, podejście do trudnego klienta”. Szkolenia skierowane również do pracowników socjalnych, opiekunek środowiskowych i asystentów rodziny
Wszelkiego rodzaju warsztaty, szkolenia czy konferencje i inne tego typu wydarzenia są cennymi pokładami wiedzy, umiejętności i doświadczeń, wpływających na rozwój każdego z nas zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej. W przypadku pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim przeprowadzone szkolenia miały również na celu przygotować nas do zmian, nowego systemu pracy, współpracy. Oprócz wiedzy teoretycznej szkolenia dostarczyły nam wiedzy praktycznej. Wykwalifikowani trenerzy prowadzący szkolenia byli dla nas skarbnicą wiedzy i doświadczeń. Często dopowiadali cenne przykłady, historie, zwracali uwagę na popełniane błędy przez innych, by chronić nas przed pomyłkami.
Pozytywnie oceniamy przydatność tych szkoleń, ich poziom oraz co najważniejsze, to żeby zdobyta na nich wiedza stała się dla nas wsparciem w obecnym procesie zmian naszego Ośrodka.