Zespół ds. Finansowych
Do zadań Zespołu ds. Finansowych należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości Ośrodka zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych i innymi obowiązującymi przepisami prawa,
- współpracowanie z bankami w zakresie obsługi finansowej Ośrodka oraz sporządzanie niezbędnej dokumentacji bankowej,
- kompletowanie dokumentów księgowych zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości
w Ośrodku, - weryfikacja oraz wstępne sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno- rachunkowym,
- prowadzenie całokształtu rozliczeń podatku VAT,
- przygotowywanie danych do sprawozdawczości budżetowej,
- przygotowywanie informacji dotyczących planowania budżetu na następny rok,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i opisowych,
- przygotowywanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych Ośrodka oraz zbiorczych, w terminach i zakresie ustalonym przez Ministra Finansów za pomocą systemu Bestia,
- sporządzanie preliminarzy dochodów i wydatków budżetowych,
- przygotowywanie projektu planu finansowego Ośrodka,
- sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe,
- rozliczanie kosztów podróży służbowych,
- prowadzenie dokumentacji księgowej oraz nadzór finansowy nad projektami realizowanymi przez Ośrodek,
- prowadzenie monitoringu realizacji zadań budżetowych z zakresu pomocy społecznej
w Ośrodku, - prowadzenie dokumentacji związanej z majątkiem trwałym Ośrodka, w tym:
- prowadzenie w programie komputerowym ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
- rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych,
- wystawianie dokumentów z zakresu ewidencji środków trwałych,
- zapewnienie bieżącej i sprawnej obsługi finansowo-księgowej dotyczącej środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- wykonywanie spraw zleconych związanych ze zarządzaniem oraz rozliczaniem wydatków budynku Ośrodka,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem składników majątkowych,
- zabezpieczenie niezbędnych napraw i konserwacji oraz dbanie o terminowość kontroli okresowych stanu technicznej sprawności budynku Ośrodka,
- przygotowanie refundacji wynagrodzeń na podstawie umów zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy.